Monday, August 18, 2008

PRK Permatang Pauh

Assalamualaikum.

Tempoh hari Menteri Penerangan Datuk Ahmad Shabery Cheek memberikan jaminan bahawa liputan yang adil dan seimbang akan diberikan kepada Pakatan Rakyat khususnya PKR dalam Pilihanraya Kecil Permatang Pauh. Namun apabila bermulanya kempen pilihanraya kecil media-media utama negara telah sedia menjadi haiwan politik, berkempen untuk Umno dan Barisan Nasional serta menyerang Pakatan Rakyat khususnya Dato' Seri Anwar Ibrahim. Jadi mana dia janji Shabery Cheek untuk memberikan keadilan media kepada Pakatan Rakyat? Apakah Shabery masih lagi terlena dengan penganjuran debat Anwar-Shabery yang kononnya dikatakan bukti kebebasan bersuara oleh kerajaan BN? Sedangkan bila tibanya pertarungan sebenar maka inilah yang akan terjadi iaitu media-media di negara ini gagal untuk memberikan keadilan yang sepatutnya.

Sentuh sedikit tentang isu yang menjadi modal haiwan politik BN untuk menyerang calon Pakatan Rakyat iaitu insiden kononnya penyokong PKR membelasah wartawan dan meraba ahli Puteri Umno. Di sini saya percaya ianya adalah perancangan dari pihak tertentu untuk mewujudkan imej yang buruk kepada Pakatan Rakyat khususnya PKR. Adalah mustahil untuk para penyokong atau pendokong Pakatan Rakyat bertindak keterlaluan sebegitu kerana mereka sekarang berada dalam keadaan yang agak selesa lebih-lebih lagi melihatkan jumlah penyokong calon Pakatan Rakyat yang begitu besar pada hari penamaan calon sabtu minggu lepas. Masakan penyokong PKR ini hendak merosakkan sokongan yang diberikan oleh rakyat kepada parti mereka dengan tindakan yang tidak bermoral sebegitu.

Jadi tidak ada bukti bahawa penyokong Pakatan Rakyat yang melakukannya kerana jika setakat baju berimejkan PKR dan Anwar Ibrahim, sesiapa pun boleh memakainya.

posted by Lidah Penghunus @ 10:16 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter