Sunday, August 24, 2008

Najib sudah berani bersumpah.

Assalamualaikum.

Khairy Cabar Anwar Ikut Tindakan Najib Bersumpah Cara Islam.
BUKIT MERTAJAM, 23 Ogos (Bernama) -- Naib Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin hari ini mencabar penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk bersumpah mengikut cara Islam bagi membersihkan namanya seperti yang dilakukan oleh Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak.

Beliau berkata tindakan Timbalan Perdana Menteri bersumpah di Masjid Jamek Guar Perahu malam tadi untuk menafikan beliau kenal dan mempunyai kaitan dengan wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu dibuat untuk mencari kebenaran berikutan diserang secara peribadi berulang kali oleh Anwar. BERNAMA - 23 Ogos 2008.

Sumpah jadi mainan Umno di Permatang Pauh - Anwar.
PERMATANG PAUH, 24 Ogos (Hrkh) - Calon Parlimen Permatang Pauh, Dato' Seri Anwar Ibrahim sudah mengagak sumpah akan menjadi bahan permainan kepimpinan Umno selepas sumpah Saiful Bukhari Azlan baru-baru ini.
La ni tak payah ada hakim semua main sumpah saja, kalau macam tu pi mencuri, bunuh orang balik mai sumpah, imam pulak kena pakai imam Umno," katanya.
Tambah beliau lagi, Umno pada hari ini suka bermain dengan al-Quran dan tidak menghormati kesucian al-Quran tersebut.
Beliau berkata demikian sebagai mengulas tindakan Timbalan Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Razak bersumpah di Masjid Guar Perahu semalam kononnya tidak mengenali wanita Mongolia, Antantuya apatah lagi terlibat dalam kompirasi membunuhnya. Harakahdaily - 24 Ogos 2008.


Mungkin setelah hampir seminggu selepas bersumpah laknat tiada apa yang berlaku kepada Saiful maka Dato' Seri Najib menganggap bahawa sumpah laknat Saiful itu tiada apa dan mungkin kerana itulah beliau berani untuk bersumpah untuk menafikan dirinya mengenali Altantuya.
Sedangkan Najib lupa bahawa jika tidak di dunia orang yang melakukan kesalahan ini akan dihukum juga pada hari akhirat kelak.
Mari sama-sama kita renungi ayat al Quran di bawah ini.

apabila orang-orang munafik datang kepadamu (Wahai Muhammad), mereka berkata: "Kami mengakui Bahawa Sesungguhnya Engkau - sebenar-benarnya Rasul Allah". dan Allah sememangnya mengetahui Bahawa Engkau ialah RasulNya, serta Allah menyaksikan Bahawa Sesungguhnya pengakuan mereka adalah dusta.
mereka menjadikan sumpahnya (atau akuannya) sebagai perisai (untuk menyelamatkan dirinya dan harta bendanya daripada dibunuh atau dirampas), lalu mereka menghalang (dirinya dan orang lain) dari menurut jalan Allah. Sesungguhnya amatlah buruk apa Yang mereka telah kerjakan.
(perbuatan buruk) Yang demikian kerana mereka mengaku beriman (di hadapan orang-orang Islam) kemudian mereka tetap kafir sesama sendiri, maka Dengan sebab itu dimeteraikan atas hati mereka; lalu mereka tidak dapat memahami (yang mana benar dan Yang mana salah).
Surah al-Munafikun ayat 1-3.

posted by Lidah Penghunus @ 3:29 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter