Wednesday, August 27, 2008

Konsert Avril Lavigne sempena menyambut merdeka.

Assalamualaikum.

Pemuda Selangor syor Zulkifli pilih antara UMNO atau Pas.
SHAH ALAM - Pergerakan Pemuda UMNO Selangor mencadangkan agar Ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu, Zulkifli Noordin menyertai sama ada UMNO atau Pas untuk memastikan perjuangannya memartabatkan Islam berterusan kerana Parti Keadilan Rakyat (PKR) dihimpit pelbagai masalah dan sekatan.
Ketuanya, Abdul Shukor Idrus berkata, Zulkifli perlu melihat semula kedudukan dalam parti itu selepas penampilan agresifnya berjuang memartabatkan Islam kurang disenangi ahli PKR dan salah satu komponen Pakatan Rakyat (PR), DAP.
“Inilah (cadangan sertai UMNO atau Pas) satu-satu cara untuk beliau meneruskan perjuangan memartabatkan Islam selepas PKR dilihat tidak relevan untuk beliau merealisasikan misi tersebut. Perjuangan mereka (PKR) yang kononnya menuntut kesamarataan kaum meminggirkan beliau apatah lagi sesetengah pendirian parti itu seolah-olah mencabar kedudukan Islam dan kaum Melayu. Sinar Harian - 27 Ogos 2008.

Adakah benar Umno antara wadah untuk memperjuangkan Islam? Sedangkan baru-baru ini kabinet yang disertai oleh pemimpin Umno sendiri yang meluluskan kembali konsert Avril Lavigne yang sebelum ini dibatalkan. Bayangkan pada saat negara kita akan menyambut ulangtahun kemerdekaan dan umat Islam akan menyambut kedatangan Ramadhan mereka boleh membenarkan kemasukan artis yang menjadi penyebab kepada keruntuhan akhlak anak muda ini.

Di sini jelas bahawa Umno tidak boleh diharapkan untuk membela Islam. Mereka kononnya berkeras terhadap penganjuran forum memeluk Islam oleh Majlis Peguam tetapi boleh menerima artis-artis barat yang merosakkan umat Islam sedangkan artis-artis barat ini sama bahayanya dengan golongan yang menentang Islam ini. Kita juga kesal dengan mufti-mufti yang sibuk dengan isu sumpah laknat Saiful Bukhari tetapi membisu dalam isu yang mengancam generasi muda Islam hari ini.

Di sini Pas tetap konsisten dengan prinsip mereka untuk melaksanakan amal maaruf nahi mungkar. Sama ada ianya dilakukan oleh Umno dan Barisan Nasional atau rakan dalam Pakatan Rakyat, Pas tetap akan membantah tindakan-tindakan yang mungkar ini.

posted by Lidah Penghunus @ 10:06 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter