Tuesday, August 26, 2008

Sia-sia sahaja TV3 dan Ezam menyalak seperti anjing saban malam.

Assalamualaikum.

Anwar menang besar: Majoriti 15,671.
9.47 malam: Keputusan rasmi, Datuk Seri Anwar Ibrahim mendapat majoriti 15,671 undi.
Penasihat PKR itu mendapat 31,195 undi, manakala calon BN Datuk Arif Shah Omar Shah meraih 15,524 undi.

Sementara calon Angkatan Keadilan Insan Malaysia (Akim) Hanafi Hamat memperolehi 92 undi sahaja dan hilang wang pertaruhan.
Yang menariknya, majoriti undi yang diperolehi mantan timbalan perdana menteri itu, lebih tinggi daripada undi yang diperolehi oleh calon BN.
Seramai 81.1 peratus daripada 58,49 pengundi di Parlimen Permatang Pauh keluar mengundi hari ini.

Dalam pilihanraya umum Mac lalu, Dr Wan Azizah menewaskan calon BN, Datuk Pirdaus Ismail dengan majoriti 13,398 undi. Dipetik daripada http://malaysiakini.com - 26 Ogos 2008.

Alhamdulillah setelah berhadapan dengan cabaran, tohmahan dan perancangan jahat daripada Barisan Nasional akhirnya Mantan Timbalan Perdana Menteri, Dato' Seri Anwar Ibrahim telah menang besar dalam Pilihanraya Kecil Parlimen Permatang Pauh hari ini malahan majoriti yang diperolehi lebih daripada majoriti yang diperolehi oleh Dato' Seri Wan Azizah pada Pilihanraya Umum ke-12 Mac yang lalu.

Dengan keputusan ini maka ianya telah menepis segala andaian bahawa Anwar telah hilang sokongan daripada rakyat dan sekaligus ini menunjukkan bahawa tsunami politik terhadap Barisan Nasional masih lagi belum reda dan laungan makkal sakhti masih lagi bergema.

Keputusan pilihanraya kecil ini juga membuktikan bahawa kerjasama Pakatan Rakyat masih lagi utuh dan mereka masih lagi mendapat sokongan daripada rakyat. Sekaligus menolak segala tohmahan yang dilemparkan oleh Barisan Nasional bahawa hubungan antara parti dalam Pakatan Rakyat semakin retak.

Bagi saya dengan kemenangan ini maka Anwar bersama Pakatan Rakyat telah memulakan satu langkah ke Putrajaya untuk mewujudkan sebuah negara Malaysia yang adil, bersih dan berkebajikan.

posted by Lidah Penghunus @ 11:02 PM   1 comments

1 Comments:

At 1:11 PM, Blogger UMNO PARTI PENJARA said...

janganlah samakan dengan anjing pulak :-(




Salam perkenalan ;-)
http://pro-faizal.blogspot.com

 

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter