Monday, April 06, 2009

Kalau orang Islam sendiri tidak mahu baca Quran.

Assalamualaikum.


Kor Ming dituduh persenda Islam.
Satu laporan polis dibuat terhadap setiausaha DAP Perak, Nga Kor Ming kerana didakwa mempersendakan Islam dalam ceramah politiknya dalam pilihanraya kecil Parlimen Bukit Gantang.

Laporan tersebut dibuat oleh presiden Badan Bertindak Perpaduan Melayu, Osman Abu Bakar, di ibupejabat polis Taiping pada jam 5.45 petang ini.Nga juga merupakan Ahli Parlimen Taiping dan ADUN Pantai Remas.
Dia juga mendakwa Nga membuat ucapan dalam satu ceramah di Changkat Jering dua hari lepas dan turut disiarkan dalam blog anwaribrahimdotcom.blogspot.com.
Dalam laporannya itu, Osman mendakwa Nga mempersendakan Islam dengan menyebut ayat al-Quran daripada Surah Al-A' raf untuk tujuan kempen dan menyebutkan secara tidak betul.
Beliau mendakwa Nga - yang juga ahli Parlimen Taiping dan ADUN Pantai Remis - menyebut Surah Al-A'raf sebagai Al-Aurah dalam satu ceramah dua hari lalu. http://www.malaysiakini.com/ - 5 April 2009.


Jika kebanyakan orang Islam sendiri yang tidak mahu baca quran, malahan tidak mahu mengambil al-Quran sebagai panduan dan diamalkan, mengapa mesti marah apabila orang bukan Islam memetik ayat al-Quran? Adakah benar tindakan Nga itu mempersendakan al-Quran sedangkan beliau memetik ayat Quran ketika membicarakan tentang keadilan.

Ketika Tun Dr Mahathir dan sekutu-sekutu melakukan penghinaan terhadap al-Quran dan Sunah Rasulullah saw dahulu BBPM belum ditubuhkan lagi, mungkin sebab itu perkakas Umno dan Barisan Nasional ini tidak membuat laporan polis terhadap orang-orang Umno dan Barisan Nasional yang menghina Islam ini.

Di sini adakah Osman tidak pernah lihat cina muslim baca al-Quran. Bacaan Quran mereka yang pelat mengikut kebiasaan lidah mereka yang bertutur dalam bahasa mandarin. Maka apatah lagi Nga yang bukan Islam itu.

posted by Lidah Penghunus @ 1:13 PM   1 comments

1 Comments:

At 2:02 PM, Blogger Prof. Era Pasca said...

to:PR people..
stakat baca quran PUTRI tau baca

linknye:
http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/04/penghormatan-yang-di-beri-penghinaan.html

 

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter