Tuesday, April 26, 2011

Untuk perhatian PERKASA dan SPRM.

Assalamualaikum.

Iban serbu pejabat SUPP tuntut 'habuan'
Lebih 100 penduduk Iban menyerbu ibu pejabat Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP) di Sibu semalam dan menuntut baki RM400 setiap seorang yang dijanjikan bagi menyokong seorang calon pada pilihan raya negeri yang lalu, dakwa sebuah pemantau pilihan raya.

Dalam satu kenyataan akhbar yang dikeluarkan lewat petang semalam, Pemantau Pilihan Raya Sibu (SEW) mendakwa penduduk Iban berkenaan berang kerana tidak mendapat bayaran 'baki' tersebut meskipun telah dijanjikan oleh agen pilihan raya SUPP dan tua rumah panjang sebelum pilihan raya.

Sebaik menerima berita berkenaan, SEW menghantar dua perwakilannya ke ibu pejabat SUPP bagi memanatu keadaan.

Dalam siasatannya, SEW berkata pihaknya mendapati bahawa penduduk Iban dijanjikan bayaran RM100 sebelum hari mengundi 16 April lalu dan sekiranya calon SUPP menang, setiap seorang daripada mereka akan menerima RM400 lagi selepas pilihan raya.
http://malaysiakini.com - 26 April 2011.

Harap-harap PERKASA dan SPRM tidak tutup dua-dua belah matalah. Untuk PERKASA bersedia untuk berdemonstrasi di depan pejabat SPRM untuk memberikan sokongan moral kepada SPRM agar tidak gentar untuk menyiasat kes yang disebut di atas ini. Pastikan siasatan dibuat di aras bawah atau buat sahaja di rumah panjang.

posted by Lidah Penghunus @ 1:47 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter