Sunday, July 23, 2006

Bila lagi mahu anjurkan demonstrasi anti Artikel 11 dan Islam Liberal?

Assalamualaikum.

Jumaat lepas pemuda Umno telah membuktikan bahawa mereka juga boleh turun ke jalanraya berdemonstrasi dalam isu yang menyentuh kepentingan ummah. Walaupun sebelum ini ada pertentangan pendapat antara ketua dan timbalan ketua pemuda tentang kaedah berdemonstrasi ini, akhbar hari ini ketua pemuda Umno, Dato' Seri HishammuddinTun Hussein akhirnya akur juga dengan kaedah berdemonstrasi ini.

Hari ini telah berlangsung satu himpunan anjuran Peguam Pembela Islam di Masjid Wilayah bagi membincangkan tentang isu yang amat-amat penting bagi kita umat islam selain daripada isu palestin itu tadi iaitu percubaan kumpulan Artikel 11 untuk menafikan ketuanan Islam di negara kita. Sebagaimana yang kita telah maklum kehadiran kumpulan Atikel 11 yang juga bertanggungjawab dalam rancangan penubuhan IFC dan kes perbicaraan Lina Joy adalah amat-amat berbahaya kepada masa depan generasi islam di negara kita. Dalam perkembangan yang sama juga Timbalan YDP Pas Bukit Bendera akan dihadapkan ke Mahkamah Seksyen Pulau Pinang pada 28 Julai depan kerana didakwa berhimpun membantah kumpupan Artikel 11 ini mendapatkan tandatangan menyokong penubuhan IFC di hadapan Hotel Cititel, hari sebelumnya pula Pas Negeri Johor telah membuat bantahan terhadap rancangan kumpulan Artikel 11 untuk membuat menganjurkan forum di negeri berkenaan.

Selepas ini kita sedang menunggu pula demonstrasi anjuran pemuda Umno bagi membantah kumpulan Artikel 11 dan jaringan islam liberal ini. Beranikah pemuda Umno membantah kumpulan-kumpulan yang di sokong oleh beberapa menteri kabinet ini? Beranikah Khairy mengetuai demonstrasi bagi membantah kumpulan-kumpulan orang islam yang berfahaman liberal yang turut disertai sendiri oleh isterinya sendiri, Nouri Abdullah yang juga anak kesayangan bapa mertuanya?

posted by Lidah Penghunus @ 3:46 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter