Sunday, August 13, 2006

Dr M cuba jatuhkan PM. Nazri jadi pendekar Umno.

Assalamualaikum.

Nampaknya belum pun lagi berlangsung perhimpunan agung Umno, akhbar-akhbar arus perdana minggu ini hampir dipenuhi dengan cerita-cerita yang berkisar tentang Umno. Tetapi ianya banyak menyentuh tentang pertikaian antara presiden Umno dan bekas presiden Umno maka ianya bolehlah disebut sebagai perpecahan agung Umno.

Pada muka hadapan salah satu akhbar perdana hari ini, tajuknya “Dr M cuba jatuhkan PM” tetapi Nazri hendak jadi pendekar Umno pula. Sepatutnya Nazri kena jadi pendekar menteri kabinet Malaysialah sebab yang hendak dijatuhkan itu perdana menteri Malaysia bukan presiden Umno. Tapi tidak mengapalah sebab Pak Lah adalah perdana menteri, dalam masa yang sama beliau juga presiden Umno.

Cuma dalam hasrat Nazri mahu menjadi pendekar kepada Umno, mempertahankan kepimpinan negara, dalam masa yang sama beliau jugalah menteri yang merestui kumpulan-kumpulan kumpulan-kumpulan artikel 11 dan pro IFC serta Islam liberal, memperlekehkan golongan-golongan yang ingin memerangi gejala murtad. Orang-orang sebegini jika dia mempertahankan perdana menteri bermatian-matian pun tiada gunanya kerana ianya tidak akan memberi manfaat pun kepada perkembangan islam di Malaysia.

Sebut tentang perpecahan yang mereka dakwa wujud sejak tindakan bekas perdana menteri mengkritik kerajaan itu, adakah ianya benar? Benarkah kenyataan Najib di bawah ini;

“Datuk Seri Najib Razak mengajak ahli Umno mempertahankan nilai baik yang dipupuk pemimpin terdahulu, yang mahu memastikan Umno berdiri teguh di belakang presiden dan pucuk pimpinan parti walau dalam apa jua keadaan”

Sedangkan sejak mula penubuhan Umno lagi perpecahan telah wujud apabila pengasas Umno sendiri keluar daripada parti yang diasaskannya dan menubuhkan parti lain dan kita juga telah sedia maklum tentang kewujudan parti-parti serpihan Umno ada yang sudah berkubur dan ada juga yang masih kekal hingga sekarang. Sebenarnya selain daripada politik wang, perpecahan itu juga begitu sinonim dengan Umno. Tetapi bukanlah kerana Dr Mahathir, jauh sekali pembangkang, tetapi kerana mereka sendiri yang tidak mengambil islam secara keseluruhannya. Maka oleh itu, dulu, kini dan selamanya parti terbesar kabilah melayu ini tidak akan sunyi daripada perpecahan selagi mereka tidak mengubah dasar kepada Islam

posted by Lidah Penghunus @ 9:50 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter