Monday, August 07, 2006

Kisah si Khairy menantu PM

Assalamualaikum.

Reaksi ahli Umno dari pelbagai peringkat terhadap hasrat timbalan ketua Pemuda yang juga menantu kepada perdana menteri, Khairy Jamaludin untuk meletakkan jawatan daripada timbalan ketua Pemuda mendapat tempat di muka utama akhbar perdana hari ini dengan tajuk “Khairy tak perlu undur”

Tidak cukup dengan itu, di muka surat lainnya pula hampir satu muka penuh akhbar berkenaan membicarakan berkenaan dengan Khairy ini. Apa yang kita perhatikan, dalam pada Khairy menafikan bahawa beliau mempunyai kuasa dalam mempengaruhi pentadbiran negara, beliau beri tempat muka hadapan dalam akhbar perdana, sama seperti liputan yang diberikan jika seseorang perdana menteri itu ingin meletakkan jawatan. Sedangkan Khairy ini hanyalah timbalan ketua Pemuda Umno sahaja, tidak ada apa-apa jawatan dalam kabinet. Jadi apalah istimewanya seorang yang bergelar menantu perdana menteri ini?

Dalam akhbar berkenaan juga dipaparkan pandangan-pandangan menteri-menteri besar berhubung isu Khairy ini. Cuma di sini saya tertarik dengan kenyataan menteri besar Pahang, Dato’ Seri Adnan Yaakob;

"Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob, berkata Khairy berhak menjawab secara terbuka segala tohmahan yang dilemparkan terhadapnya kerana 99 peratus dakwaan itu tidak benar.Malah, beliau akan menemui Khairy bagi memberi pandangan untuk mengubah suai sedikit pendekatan jawapannya supaya lebih berkesan"

Mungkinkah mengubah suai sedikit pendekatan jawapan yang dicadangkan Adnan Yaakob yang terkenal dengan sikap cakap lepasnya itu, bermaksud mengajar menantu kepada cucu ulama’ itu untuk mengeluarkan kata-kata go to hell atau 'pergi jahaman' (dengan izin) kepada mereka yang melemparkan tuduhan?

posted by Lidah Penghunus @ 11:40 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter