Friday, August 11, 2006

Perdana menteri mula keluar kenyataan keras

Assalamualaikum.

Muka hadapan akhbar perdana hari ini memaparkan satu kenyataan yang saya kira agar keras untuk digunakan oleh Pak lah yang sebelum ini terkenal dengan sifat lembutnya di kalangan rakan-rakan dan juga seteru politik beliau apabila menyifatkan mereka yang mengkritik dan melemparkan tuduhan terhadap pentadbiran beliau sebagai iblis.

Jika sebelum ini orang Pas yang menjelaskan ayat-ayat quran yang mengandungi amaran tentang perkara yang boleh membawa kepada kekufuran, Pak Lah dan orang-orang Umno tuduh mereka mengkafirkan orang Umno, sekarang kita mahu tahu pula apakah nas quran yang membolehkan Pak Lah mengatakan golongan-golongan yang mengkritik beliau sebagai iblis? Jika benar pun mereka memfitnah, adakah patut untuk mereka itu di samakan dengan iblis yang kita tahu makluk yang sombong dan ingkar kepada Allah? Adakah benar golongan-golongan pengkritik ini hanya bertujuan untuk memecahbelahkan sesuatu kumpulan? Namun apabila terbaca sahaja perenggan seterusnya;

"Abdullah berucap pada majlis sambutan sempena lawatannya yang dihadiri lebih 5,000 rakyat di dewan tertutup Sukpa di sini. Hadir sama ialah Timbalan Perdana Menteri; Datuk Seri Najib Razak, Menteri Besar; Datuk Seri Adnan Yaakob, Menteri Pengangkutan; Datuk Seri Chan Kong Choy serta Menteri Sains Teknologi dan Inovasi, Datuk Seri Dr Jamaluddin Jarjis"

Barulah kita faham di sini bahawa mungkin Pak Lah sudah pun mengikut tunjuk ajar daripada Dato' Seri Adnan Yaakob iaitu mengatakan 'pergi jahanam!' atau go to hell! kepada mereka yang mengkritik. Kita pun sudah maklum bahawa iblis tempatnya adalah di neraka, jadi kata-kata yang paling sesuai untuk iblis adalah go to hell!

posted by Lidah Penghunus @ 10:30 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter