Monday, August 14, 2006

Setelah lepaskan pegangan saham ECM Libra, bila lagi mahu lepaskan jawatan dalam Umno.

Assalamualaikum.

Akhbar hari ini memaparkan sebab-sebab Khairy melepaskan pegangan sahamnya yang bernilai 10.2 juta sahamnya dalam ECM Libra;

"Khairy berkata, tindakan itu juga untuk kebaikan syarikat serta mengelak reputasi ECM Libra Avenue dan pemegang saham lain terjejas akibat pelbagai syak wasangka dan tohmahan yang timbul daripada kerjaya politiknya."Saya mahu pastikan syarikat ini yang juga mempunyai ramai pemegang saham lain, tidak terjejas. Saya rasa tak adil kepada pemegang saham lain"

Dan kenyataan Khairy ini telah dijelaskan lagi oleh bapa mertuanya sendiri, Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi;

"Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berkata menantunya, Khairy Jamaluddin menjual semua sahamnya di dalam ECM Libra Avenue Bhd kerana tidak mahu syarikat itu menghadapi masalah disebabkan kehadirannya"

Apa yang boleh kita simpulkan di sini bahawa Khairy telah menjadi liabilti yang boleh menjejaskan ECM Libra, lebih-lebih sejak berlaku polemik Mahathir-Pak Lah yang akhirnya membuatkan beliau melepaskan sahamnya dalam firma tersebut.

Jika dalam firma ECM Libra Khairy yang juga timbalan ketua pemuda ini menjadi liabiliti, tidak mustahil dalam Umno khususnya pergerakan pemuda juga Khairy adalah liabiliti yang menyulitkan pergerakan sayap pemuda Umno. Sekaligus menafikan kenyataan sebelum ini bahawa beliau bukanlah liabiliti dalam parti.

Jadi selepas melepaskan pegangan sahamnya dalam ECM Libra, adalah baik jika Khairy juga melepaskan semua jawatannya dalam pemuda Umno.

posted by Lidah Penghunus @ 11:05 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter