Monday, November 27, 2006

Dekati Putera Umno boleh hindar gejala Mat Rempit?

Assalamualaikum.

Dalam akhbar hari ini juga Pengerusi Putera Umno Malaysia, Datuk Abdul Azeez Abd Rahim seolah-olah cuba membuat lawak apabila menyeru ibu bapa agar mendekati Putera Umno dalam usaha menangani penyakit sosial remaja khususnya mat rempit.

Gejala mat rempit yang menghantui golongan remaja boleh ditangani seandainya ibu bapa mendekati Putera Umno, kata Pengerusi Putera Umno Malaysia, Datuk Abdul Azeez Abd Rahim. Berita Harian - 27 November 2006.

Apa yang ingin saya perkatakan di sini yang pertama sepatutnya golongan ibu bapa ini dinasihatkan agar mengunakan pendekatan Islam, mengajak anak-anak mereka agar mendekati Islam dan menjauhi serta tidak terikut-ikut dengan perkara-perkara yang negatif terutama sekali yang ditonjolkan oleh media terutamanya televisyen di negara ini.

Yang keduanya, Putera Umno sebenarnya yang harus dinasihatkan agar mendekati Islam serta menggunakan perdekatan Islam dalam usaha mereka mendidik anak-anak muda ini lebih-lebih lagi mereka yang telah terjerumus dalam kancah mat rempit.

posted by Lidah Penghunus @ 10:30 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter