Wednesday, November 22, 2006

Umno bersikap terbuka, tetapi bagaimana dengan pihak yang lain?

Assalamualaikum.

Dalam akhbar hari ini ketua penerangan Umno, Senator Tan Sri Muhammad Muhd Taib menyifatkan Langkah menyiarkan secara langsung Perhimpunan Agung UMNO di webtv dan Astro sebagai keterbukaan dalam Umn0. Persoalannya di sini jika benar pun Umno terbuka dalam ini adakah pihak-pihak lain khususnya parti komponen BN terbuka dalam menerima segala kandungan ucapan perwakilan Umno yang emosional itu?

Sedangkan dalam Umno sendiri dilihat tidak terbuka apabila terus melenting dengan kenyataan exco pemuda Umno iaitu Datuk Mukhriz Mahathir yang mengkritik ucapan dasar presiden parti. Sedangkan ianya bukan ucapan dalam perhimpunan agung Umno tetapi kenyataan beliau kepada media. Walaupun Dato' Mukhriz telah menyatakan kekesalan atas kenyataannya itu semalam namun ada pihak yang masih belum berpuas hati dan menuntut agar anak bekas presiden Umno itu memohon maaf secara terbuka.

Oleh itu jika presiden dikritik oleh ahli Umno sendiri pun mereka akan marah maka samalah juga dengan rakan-rakan parti komponen mereka yang mana jika pemimpin mereka dihentam dalam perhimpunan agung Umno juga akan mendapat reaksi yang sama. Maka jelaslah bahawa BN sebenarnya masih lagi belum terbuka.

posted by Lidah Penghunus @ 11:25 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter