Tuesday, December 05, 2006

Kalau peguam pun dah amalkan pengundi hantu.

Assalamualaikum.

Sebut pula tentang krisis dalam majlis peguam ini rasanya krisis ini telah lama dahulu kita telah dengar iaitu yang melibatkan kepimpinan. Namun begitu baru-baru ini timbul satu isu baru dalam krisis Majlis yang disertai oleh para-para peguam profesional ini iaitu isu pengundi hantu ekoran daripada penemuan beberapa kertas undi palsu pada pemilihan ahli majlis berkenaan.

Adalah suatu yang memalukan bagi sebuah pertubuhan yang dianggotai oleh peguam-peguam profesional yang memang arif tentang undang-undang namun begitu masih terdapat lagi salah laku yang melibatkan pengundian. Jika di kalangan mereka ini pun boleh mengamalkan penyelewengan dalam proses pengundian, apalah boleh kita harapkan kepada mereka untuk membela pihak-pihak yang teraniaya oleh taktik pengundi hantu dalam pilihanraya memilih wakil rakyat.

Dalam akhbar perdana hari ini juga dipaparkan rasa terkejut timbalan perdana menteri, Dato' Seri Najib terhadap isu berkenaan. Tiada apa sebenarnya yang hendak diterperanjatkan oleh Najib kerana taktik pengundi hantu juga adalah amalan biasa bagi parti beliau dalam menyekat kemaraan pembangkang. Jadi tidak hairanlah jika amalan keji ini menjadi ikutan oleh pihak yang lain.

posted by Lidah Penghunus @ 4:18 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter