Sunday, January 21, 2007

BN serang peribadi calon lawan di Dun Batu Talam.

Assalamualaikum.

Jika anda ikuti berita perdana jam 8 malam tadi, dipaparkan sedutan ceramah kempen daripada timbalan presiden Dato' Seri Najib Tun Razak yang dilihat menyentuh peribadi calon lawan apabila mempersoalkan umur calon daripada Bebas itu. Malahan Najib menganggap orang yang mengundi Ng Chee Pang sebagai ada suatu yang tidak kena atau mudahnya tidak siuman.

Jika pilihanraya umum dan juga pilihanraya kecil sebelumnya Umno sering menuduh Pas berkempen dengan cara menyerang peribadi lawan hinggakan Pas diberi amaran oleh SPR. Namun pada pilihanraya kecil Batu Talam ini apabila Pas tidak menyertai pilihanraya mereka pula yang gunakan cara berkenaan.

Sebenarnya calon yang baru berumur 21 tahun yang baru layak mengundi serta pengalaman berpolitik tidak sepatutnya menjadi persoalan kerana yang penting sekarang Ng Chee Pang terbukti layak menjadi calon pilihanraya bagi Dun Batu Talam bagi menentang BN. Yang tidak siuman sebenarnya adalah BN dan Najib sendiri kerana menggunakan segala jentera yang ada untuk berhadapan dengan calon bebas seolah-olah berhadapan dengan gabungan PAS, PKR dan DAP.

Berkenaan kenyataan Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi yang menyifatkan pembangkang sebagai bacul kerana memilih untuk tidak bertanding, sebenarnya mereka yang bacul kerana takut untuk membebaskan SPR daripada melaksanakan tugas sebenarnya mereka serta takut untuk tidak bergantung kepada instrumen kerajaan dan media semasa berkempen pilihanraya.

posted by Lidah Penghunus @ 3:31 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter