Sunday, January 07, 2007

Dari Lindunganbulan ke Sunway Piramid.

Assalamualaikum.

Petang tadi saya berpeluang untuk menghadiri demonstrasi anjuran PROTES bagi membantah kenaikan kadar Tol awal Januari yang lalu yang di adakan di Sunway Piramid, Bandar Sunway. Memang dekat dengan rumah saya. Kiranya jika dikejar oleh FRU saya boleh terus lari balik rumah. Walau bagaimanapun alhamdulillah perhimpunan tadi pada keseluruhannya berlangsung secara aman tanpa tindakan ganas daripada mana-mana pihak.

Cuma apa yang ingin saya perkatakan di sini, seolah-olahnya akan berlaku satu rusuhan besar-besaran bila melihatkan awal-awal lagi pasukan polis membuat kawalan, membuat sekatan jalanraya di beberapa tempat. Sedangkan ini bukan kali pertama demonstrasi seumpama ini dianjurkan oleh pembangkang. Jadi jelas di sini bahawa semua itu hanyalah bertujuan untuk menakut-nakutkan rakyat daripada menyertai perhimpunan itu.

Satu lagi yang ingin saya perkatakan di sini, bila sebut sahaja tentang perhimpunan pembangkang tanpa hebahan yang meluas pun dengan cepat pihak polis akan dapat mengetahuinya dan dengan pantas pasukan akan dihantar untuk mengawal keadaan. Ianya berbeza sekali dengan satu berita yang juga kita perolehi pada hari ini. Dalam satu serbuan di sebuah premis hiburan di Sekinchan Selangor didapati premis berkenaan menjalankan kegiatan mesin judi haram. Apa yang menghairankan premis berkenaan benar-benar berhampiran dengan balai polis daerah Sekinchan dan isu ini telah pun menjadi sebutan Ketua Polis Negara sendiri.

posted by Lidah Penghunus @ 11:48 PM   1 comments

1 Comments:

At 12:47 PM, Blogger INDERA KENCANA said...

Hehehehe...
Kita kan negara demokrasi...

Salam Perkenalan..

 

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter