Wednesday, January 03, 2007

Penulisan pertama di tahun 2007.

Assalamualaikum.

Sepatutnya blog ini telah dikemaskinikan semalam, malangnya sistem internet dibeberapa tempat mengalami gangguan teruk ekoran daripada apa yang namakan sebagai 'tsunami siber' pada hujung tahun lepas. Yang lagi merisaukan apabila saya dimaklumkan bahawa masalah ini akan selesai dalam masa tiga minggu. Terbayang oleh saya semalam bahawa selama tiga minggu blog ini tidak akan beroperasi. Namun hari ini mujurlah sistem internet telah kembali sediakala walaupun tidak sepenuhnya.

Sekarang kita sudah pun berada di tahun 2007 Masihi. Ini bermakna telah pun bertambah satu lagi beban harian untuk rakyat Malaysia iaitu kadar Tol. Pemerhatian saya mendapati semua orang tidak kira fahaman politik ternyata tidak puas hati dengan kenaikan kadar Tol ini dan ianya termasuklah daripada orang-orang Umno sendiri. Cumanya orang-orang Umno ini apabila menyentuh tentang kenaikan Tol ini mereka terus menyatakan kemarahan terhadap Datuk Seri Samy Velu yang dilihat sebagai menteri yang bertanggungjawab menaikkan kadar Tol ini.

Nampaknya segelintir ahli-ahli dan penyokong Umno ini tidak nampak bahawa Samy Velu ini adalah menteri kabinet Barisan Nasional bawah pentadbiran Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi. Maka sudah tentulah segala keputusan yang dibuat adalah keputusan yang dipersetujui oleh jemaah menteri serta direstui oleh Pak Lah sendiri sebagai perdana menteri. Maka tidak perlulah mereka cuba hendak menyembunyinya kesalahan parti mereka itu dengan meletakkan kesalahan kepada menteri daripada MIC.

posted by Lidah Penghunus @ 3:27 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter