Thursday, January 18, 2007

Tiada Pas dan PKR pun BN dan budak suruhannya terus merapu.

Assalamualaikum.

Pada sangkaan kita apabila parti pembangkang terbesar seperti Pas ataupun PKR tidak turut menyertai pilihanraya maka tidak perlulah BN mempergunakan akhbar-akhbar perdana untuk menghadapi calon lawan. Rupa-rupanya dalam menghadapi calon bebas yang tiada pengalaman politik itu juga mereka akan mempergunakan sepenuhnya jentera parti dan apa sahaja cara untuk memenangkan calon mereka. Pas yang tidak bertanding juga tidak terlepas daripada diserang di akhbar-akhbar tidak bermaruah ini atas sebab memulaukan pilihanraya kecil berkenaan.

Begitulah dia orang yang sudah tiada maruah, mereka tidak akan peduli tentang kesan daripada pemulauan berkenaan, yang mereka fikir ialah bagaimana hendak menambahkan majoriti dan terus mengekalkan kuasa dengan pelbagai cara sekalipun. Yang jelas segala apa yang dipaparkan dalam akhbar kuda tunggangan mereka menampakkan betapa hinanya mereka sekarang. Berita jam 8 malam tadi memaparkan tentang keputusan membatalkan cadangan untuk menggabungkan Utusan dan NST. Bagi saya berita ini bukanlah sesuatu yang menggembirakan kerana kedua-dua syarikat akhbar ini sama ada bersama atau tidak mereka tetap bersedia untuk menjadi budak suruhan parti pemerintah. Cumanya demi kebajikan mereka yang bekerja di syarikat berkenaan ianya adalah sesuatu yang baik.

Menyentuh pula tentang kemungkinan Pas akan pulaukan pilihanraya umum, bagi saya pemulauan pilihanraya umum dilihat lebih berkesan sebenarnya berbanding pemulauan pilihanraya kecil. Bayangkan jika daripada 145 kerusi parlimen itu langsung tidak ditandingi oleh parti pembangkang utama seperti Pas dan PKR maka disitu akan nampak ketaralah tentang keadaan demokrasi negara yang begitu teruk dan seterusnya ini akan memberi imej yang buruk kepada parti yang memerintah di mata dunia. Tetapi tidak tahulah jika mereka yang jenis tiada harga diri ini akan masih lagi rasa tiada apa pada masa itu.

posted by Lidah Penghunus @ 11:52 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter