Tuesday, January 23, 2007

BN takut peratus keluar mengundi merosot.

Assalamualaikum.

Pergerakan Wanita Umno menggerakkan jenteranya bagi membantu memastikan semua pengundi keluar menunaikan tanggungjawab mereka dalam pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) kawasan Batu Talam, Ahad ini.
“Kali ini kita tidak mahu melihat pengundi BN menganggap kemenangan memang sudah dalam tangan dan oleh itu undi mereka tidak penting.“Saya ingin menegaskan bahawa saya tidak ingin wujud keadaan yang mana pengundi BN mengatakan kita sudah pasti menang dan mereka tidak perlu keluar mengundi,” Berita Harian - 23 Januari 2007.

Melihat salah satu tajuk akhbar hari ini yang berkaitan dengan pilihanraya kecil Batu Talam apa yang saya lihat Umno kini bukan takut dengan kehadiran calon bebas sebaliknya mereka sebenarnya takut dengan Pas dan PKR yang sekarang ini sedang giat berkempen kepada pengundi di sana untuk memulaukan pilihanraya kecil berkenaan. Ini ditambah lagi dengan kehadiran banjir yang memungkinkan kemerosotan mereka yang keluar mengundi. Maka ianya bukan sahaja akan menghancurkan harapan mereka untuk menang besar di Dun tersebut tetapi juga akan memberikan gambaran yang buruk kepada mereka sebagai parti pemerintah.

Oleh itu tidak hairanlah mereka sebelum ini pimpinan Umno mereka-reka cerita bahawa Pas menaja calon bebas serta dakwaan beberapa pimpinan Pas turun ke Batu Talam untuk melepaskan 'gian' berkempen bagi calon bebas. Semua ini hanyalah untuk menutup ketakutan mereka terhadap Pas dan PKR walaupun mereka tidak bertanding. Melihatkan juga pada petikan akhbar berkenaan dapat saya rasakan bahawa mereka yang tinggal mengundi BN hanyalah penyokong-penyokong yang berkepentingan sahaja. Apapun sama-sama kita tunggu pada hari pengundian 28 Januari nanti berapakah bilangan yang akan keluar mengundi.

posted by Lidah Penghunus @ 10:45 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter