Monday, January 22, 2007

Calon bebas rayu bantuan pembangkang.

Assalamualaikum.

Calon bebas bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Batu Talam, Ng Chee Pang, 22, merayu parti pembangkang turun padang membantu beliau berkempen dalam pilihan raya kecil itu.
Chee Pang berkata, beliau kini sudah tidak berupaya untuk berdepan dengan kempen agresif parti komponen Barisan Nasional (BN) di Cheroh yang mempunyai ramai pengundi Cina dan India.
Katanya, walaupun belum mengangkat ‘bendera putih’ tetapi melihat kempen yang dijalankan oleh parti komponen BN, beliau merasakan peluangnya terlalu tipis dan berharap pemimpin pembangkang turun padang membantunya menangkis serangan BN. Utusan Malaysia - 22 Januari 2007.


Kesian adik Ng Chee Pang. Calon pilihanraya yang baru berumur 21 tahun, tiada pengalaman politik yang luas sebelum ini, yang ada hanya minat yang mendalam tentang dunia politik, tidak mempunyai parti. Namun telah diasak dengan begitu hebat oleh jentera pilihanraya BN dari segenap kekuatan seolah-olah Ng Chee Pang ini mempunyai ketokohan seperti Dato' Seri Anwar Ibrahim atau Tun Dr Mahathir yang mampu menarik sejumlah besar pengundi.

Namun begitu kepada Ng Chee Pang, "Maafkan kami wahai adik. Kami pembangkang Pas dan PKR telah bertekad untuk memulaukan pilihanraya Batu Talam, penyertaan adik dalam pilihanraya berkenaan adalah sesuatu yang bertentangan dengan keputusan kami, maka oleh kerana itu kami tidak boleh menolong adik kerana ianya akan melanggar perinsip serta pegangan kami. Namun adik Ng Chee Pang usah bermuram durja kerana BN tetap akan kami tentang dalam cara apa sekalipun termasuk memulaukan pilihanraya yang disertai oleh mereka. Oleh sebab itu jugalah kami tetap turun ke Batu Talam tetapi bukan untuk melepaskan 'gian' berkempen, tetapi memberitahu pengundi Batu Talam bahawa mereka sebenarnya telah ditipu oleh pilihanraya yang tidak adil."

posted by Lidah Penghunus @ 11:15 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter