Tuesday, July 24, 2007

Isu laman blog - Mana penulis khas yang disebut-sebut itu?

Assalamualaikum.

Pihak berkuasa bebas menyiasat serta memantau semua laman web atau blog dan tidak hanya menumpukan pada pengendali tertentu, kata Datuk Seri Najib Razak.
Timbalan Perdana Menteri berkata, semua pihak perlu sedar negara mempunyai undang-undang dan tindakan diambil terhadap sesiapa saja yang melanggar peraturan.“Tiada keputusan khusus untuk bertindak terhadap pengendali laman blog, tetapi setiap orang perlu sedar bahawa ada undang-undang di negara ini,” katanya pada sidang media di pejabatnya, di sini, semalam.
Beliau diminta mengulas laporan polis oleh Ketua Penerangan Umno, Tan Sri Muhammad Muhd Taib, terhadap pengendali laman blog Malaysia Today, Raja Petra Kamarudin tengah hari semalam dan penahanan pengendali laman web Parti Keadilan Rakyat (PKR), Nathaniel Tan mengikut Akta Rahsia Rasmi (OSA) pada 13 Julai lalu. Berita Harian - 24 Julai 2007.

Dahulu kita dengar bahawa Umno akan melantik penulis khas bagi berhadapan dengan bloggers yang kononnya memfitnah pemimpin negara yang akan diketuai oleh Datuk Seri Azalina Othman Said. Namun melihatkan berita di atas ini kita tertanya-tanya manakah penulis khas yang disebut-sebutkan itu?

Adakah mereka sebenarnya tidak mampu untuk berhadapan dengan penulis-penulis laman blog propembangkang yang sebenarnya mempunyai fakta dan hujah yang mantap hinggakan mereka kembali kepada taktik lama iaitu mengugut dan menakut-nakutkan penulis lama blog.

posted by Lidah Penghunus @ 1:24 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter