Monday, July 30, 2007

Petronas, KLCC dan kasut buatan Gombak

Assalamualaikum.

Sempena sambutan haru ulangtahun kemerdekaan yang ke 50 tahun Petronas telah menganjurkan satu peraduan yang dinamakan Peraduan saya anak Malaysia yang menawarkan hadiah lumayan kepada mereka yang dapat memberikan mesej yang paling tepat kepada lima iklan merdeka tajaan Petronas.

Sebagai anak Malaysia saya pun tidak mahu ketinggalanlah untuk menyertai peraduan ini. Untuk ini saya tertarik untuk memilih iklan yang bertema "kasut buatan gombak." Cumanya jika mereka berkehendakan peserta menerangkan apa mesej yang hendak disampaikan. Saya pula hendak memberikan persoalan kepada iklan berkenaan.

Persoalan saya ialah; Jika butik pakaian berjenama import milik orang Melayu pun kena 'halau' kerana tidak mampu membayar sewa premis di KLCC, apakah ada peluang untuk kasut jenama buatan Gombak di premis milik Petronas itu? Dalam iklan tersebut mereka beriya-iya menyebut tentang kebanggaan menggunakan barangan tempatan. Tetapi cuba kita lihat berapakah barangan buatan tempat dijual di Suria KLCC berbanding dengan barangan import? Itu sahaja persoalan saya untuk iklan kasut buatan Gombak. Wallahu 'alam.

posted by Lidah Penghunus @ 11:41 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter