Wednesday, August 01, 2007

Menteri ini lagi rasional dalam isu bloggers

Assalamualaikum.

Bloggers should exercise self-censorship over sensitive issues and not sensationalise issues just for the sake of gaining readers, Deputy Internal Security Minister Datuk Fu Ah Kiow said.
He said bloggers should be careful not to cause offence to any particular group or cause disharmony. The Star - 1 Ogos
2007.

Nampaknya menteri di atas ini lebih rasional dalam menangani isu bloggers di negara ini yang mereka dakwa kononnya keterlaluan. Memang benarlah rata-rata penulis blog yang memilih kategori politik dan isu semasa adalah mereka daripada golongan belia dan dewasa yang sudah pandai berfikir dan menilai sesuatu yang baik dan buruk. Maka seharusnyalah golongan ini menapis dahulu apa jua bahan sebelum keluar di laman blog mereka.

Ini berbeza dengan beberapa pemimpin Umno baik yang tua atau pun yang muda yang terus melenting dan melatah dengan isu bloggers terutamanya yang mengaitkan pengendali laman web Malaysia Today tanpa mahu mengetahui isu sebenar di sebalik perkara tersebut. Monyet, ISA, pengkhianat negara semuanya keluar daripada mulut pemimpin-pemimpin Umno terutamanya sayap pemuda yang terikut-ikut dengan pemimpin mereka yang boleh dikatakan jahil tentang ICT itu.

Maka jadilah mereka ini seperti orang yang takut kepada bayang-bayangnya sendiri yang akhirnya menampakkan lagi kebodohan mereka sendiri di mata masyarakat.

posted by Lidah Penghunus @ 11:24 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter