Saturday, November 17, 2007

RTM terus jadi alat parti pemerintah.

Assalamualaikum.

RTM beri penjelasan isu minyak.
HUTAN MELINTANG 16 Nov. – Kementerian Penerangan sedia memberi penjelasan berhubung isu kenaikan harga minyak dunia yang dijangka dieksploitasi oleh parti pembangkang dalam kempen pilihan raya umum akan datang.
Timbalan Menteri Penerangan, Datuk Ahmad Zahid Hamidi berkata, penjelasan akan disiarkan menerusi TV1 dan TV2 serta 32 stesen radio di peringkat negeri dan wilayah dengan menggunakan slot berita, Wawancara Bersama Menteri serta program hiburan dan drama.
‘‘Kementerian sudah mengenal pasti bahawa pembangkang akan menimbulkan isu ini untuk meraih undi,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri Forum Perdana Ehwal Islam di Wisma UMNO di sini malam tadi.
Katanya, parti pembangkang akan menggunakan isu harga minyak sebagai hujah untuk menyalahkan kerajaan kononnya gagal mengawal kenaikan harga barang dan kos perkhidmatan.
Beliau berkata, orang ramai perlu mendapat penjelasan yang cukup daripada pemimpin kerajaan melalui RTM bagi mengelakkan mereka terpengaruh dengan dakyah pembangkang. Utusan Malaysia - 17 November 2007.


Inilah antara sebab mengapa Pas yang bergabung dalam BERSIH menghantar memorandum mengadu kepada Yang di-Pertuan Agung berkenaan perjalanan pilihanraya di negara ini. Parti pemerintah sudahlah diberi keistimewaan menghentam parti pembangkang siang dan malam di media, diberi pula ruang untuk menjawab segala isu yang dibangkitkan oleh pembangkang kononnya atas nama nenerangkan dasar-dasar kerajaan.

Sedangkan parti-parti pembangkang tidak pun diberi peluang untuk menjawab segala tohmahan dan fitnah oleh parti pemerintah di saluran yang sama. Jauh sekali untuk mendedahkan kelemahan kerajaan di media-media perdana ini. Maka kerana itulah antara empat tuntutan BERSIH ialah membebaskan media daripada dominasi parti pemerintah. Tetapi berkenaan dengan media ini langsung tidak disentuh oleh Umno dan Barisan Nasional semasa mereka menjawab berkenaan keempat-empat tuntutan BERSIH itu.

posted by Lidah Penghunus @ 6:06 PM   1 comments

1 Comments:

At 11:03 AM, Anonymous Anonymous said...

Radio24 promote kejayaan materi yg Msia kecapi selama ini dan jangan lupa mengundi- itulah pesanan radio barua Umno.


Lalalala

 

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter