Monday, April 14, 2008

Gelita yang akan berakhir.

Assalamualaikum.

Kurang beberapa jam lagi Dato' Seri Anwar Ibrahim akan menamatkan tempoh sekatannya daripada aktif politik akibat hukuman penjara yang diterimanya bermula 14 April 2003. Cerita berkenaan Dato' Seri Anwar Ibrahim ini saya teringat ketika lawatan ilmiah ke parlimen anjuran persatuan tingkatan enam pada tahun 1998 dahulu. Kami berpeluang untuk melawat Dewan Rakyat tetapi sayangnya pada masa itu tiada sidang parlimen.

Apa yang menarik untuk saya cerita di sini ketika itu, peserta lawatan berebut-rebut untuk duduk di kerusi Perdana Menteri ketika itu Tun Dr Mahathir (ketika itu masih lagi Dato' Seri). Maklumlah pada masa itu Dr Mahathir masih lagi dikagumi sepenuhnya. Sampaikan saya hanya berkesempatan untuk merasa duduk di kerusi Timbalan Perdana Menteri sahaja iaitu Dato' Seri Anwar Ibrahim. Rupa-rupanya beberapa bulan selepas itu beliau hendak disingkirkan daripada jawatan dalam kabinet dan parti.

Walau bagaimanapun peristiwa pemecatan Dato' Seri Anwar Ibrahim ini telah memberikan saya ruang untuk keluar daripada kegelitaan apabila saya sendiri telah mula nampak tentang kezaliman yang telah dilakukan oleh kerajaan Barisan Nasional. Bermula dari situlah saya telah mula mengenal gerakan Islam dan telah memilih Islam sebagai wadah perjuangan melalui Pas hinggalah ke saat ini.

Selepas ini Anwar akan bersama-sama sepenuhnya dengan Pakatan Rakyat Pas, PKR dan DAP untuk menghadapi Umno dan Barisan Nasional dalam pentas politik. Jawabnya semakin gelitalah BN dan Pak Lah apabila berhadapan dengan gabungan Pakatan Rakyat yang mantap itu dan ditambah pula dengan Tun Dr Mahathir dan juga Ku Li yang sering menentang kepimpinan Pak Lah daripada dalam.

posted by Lidah Penghunus @ 8:01 PM   1 comments

1 Comments:

At 1:35 AM, Anonymous Anonymous said...

cuma 1 je yg aku nk ucapkn ka DSAI,
kalau nk cuci tong najis,biar la dari luar.jgn sesekali kita mncuci dr dlm tong tu sndr krn nnt kita jg akn trpalit sm dgn najis itu....

selamat kembali DSAI,semoga PR akan dpt mnjd pmbela rakyat yg SEBENAR-BENARNYA.....

 

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter