Tuesday, April 15, 2008

Tukar parti pemerintah untuk pulihkan negara.

Assalamualaikum.

'Tukar pucuk pimpinan bukan ubat pulihkan UMNO'.
KOTA KINABALU 14 April - Peralihan pucuk pimpinan UMNO bukan satu jalan penyelesaian terbaik kepada semua masalah yang timbul selepas pilihan raya umum, baru-baru ini.
Ketua UMNO Bahagian Ranau, Datuk Masidi Manjun berkata, pendekatan itu tidak menjanjikan setiap masalah dapat ditangani dengan baik, kerana tumpuan pada masa ini sepatutnya kepada usaha mengkaji serta membaiki kelemahan yang ada.
Katanya, fokus UMNO sekarang ialah untuk memulihkan kekuatan parti dan bukan menukar pemimpin atasan kerana hanya kehilangan sedikit sokongan atau kepercayaan rakyat pada pilihan raya umum lalu.
"Memaksa pemimpin berundur dengan anggapan ia dapat menyelesai masalah, hanya mencerminkan sikap kita yang suka mengambil jalan pintas apabila berhadapan dengan masalah," Utusan Malaysia - 15 April 2008
.

Mereka hanya bercakap tentang pertukaran pucuk pimpinan parti demi memulihkan Umno. Bagi saya soalnya sekarang ialah memulihkan negara yang telah rosak angkara pemimpin-pemimpin Barisan Nasional ini. Untuk melakukan penambahbaikan ini pertukaran pucuk pimpinan dalam parti pemerintah bukanlah jawapannya kerana siapa sahaja yang naik di kalangan pemimpin Umno dan Barisan Nasional ini sama sahaja. Kita tidak fikir yang Dato' Seri Najib akan membawa kepada pemulihan negara. Maka ubat yang paling mujarab untuk memulihkan negara yang sedang sakit ketika ini ialah menukarkan parti pemerintah daripada Barisan Nasional kepada Pakatan Rakyat.

posted by Lidah Penghunus @ 10:13 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter