Monday, December 01, 2008

Jangan hanya haramkan konsert pada bulan Ramadan sahaja.

Assalamualaikum.

Hari Kebangsaan tanpa konsert.
KUALA LUMPUR: Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mahu sambutan Hari Kebangsaan tahun depan tidak membabitkan penganjuran konsert kerana tidak mahu mencemarkan kemuliaan Ramadan.
Katanya, konsert menyebabkan gejala negatif terutama di kalangan remaja yang sudah tentu mencemar kemuliaan Ramadan.
"Lebih baik jika kegiatan berkenaan, khususnya konsert besar-besaran di tempat terbuka tidak dianjurkan pada Ramadan atau tidak dianjurkan terus kerana kegiatan itu menyebabkan gejala negatif. Berita Harian - 1 Disember 2008.

Di sini kita sambut baiklah jika Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi tidak mahu konsert Hari Kebangsaan diadakan pada bulan Ramadan atau ianya tidak diadakan terus atau kesedaran beliau bahawa konsert sebegini membawa gejala negatif.

Memang benar bahawa pencegahan kemungkaran ini tidak hanya terhad pada bulan Ramadan sahaja. Pencegahan kemungkaran ini haruslah setiap masa kerana keruntuhan moral tidak mengira masa dan tempat.

Adalah suatu yang pelik sekiranya kerajaan menyedari konsert itu penyumbang kepada keruntuhan moral tetapi hanya menyekatnya pada bulan Ramadan sahaja dan bila bukan bulan Ramadan ruang kepada keruntuhan moral ini dibuka sepenuhnya.

posted by Lidah Penghunus @ 10:18 PM   2 comments

2 Comments:

At 10:54 PM, Blogger Najwa Aiman said...

Rancangan TV mamca AF, One in a Million bla bla bla tu sumer....? Hmmm...

 
At 11:41 AM, Anonymous Anonymous said...

tolonglah kerajaan!smpai bile nk melekakan anak mude khususnye anak mude melayu dgn sogokan hiburan siang dan malam..da buat program realiti suruh anak2 melayu menyayi melalak sane sini..sudhlah tu..budak2 kecik yg belum cukup umurpun disuruh menyanyi seperti dlm program tV9..cube disuruh budak2 tuh mengaji..hmmmm..ntah bole ke x...alahai islam hadhari!jahanam sumenye anak melayu!

 

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter