Tuesday, May 26, 2009

Zambry Kadir Menteri Besar 'Katak'?.

Assalamualaikum.

Nizar sebenarnya 'MB Mahkamah.'
IPOH - Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abdul Kadir berkata, gelaran "Menteri Besar Mahkamah' patut diberikan kepada Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin yang telah memulakan proses mahkamah bagi mendapatkan pengisytiharan bahawa beliau adalah Menteri Perak yang sah.
Beliau berkata, oleh kerana proses mahkamah itu dimulakan oleh Mohammad Nizar, sewajarnya gelaran itu diberikan kepada bekas Menteri Besar Perak itu dan bukan dirinya.
"Jadi proses mahkamah itu dilakukan oleh Nizar, bukannya saya. Tok Guru (Mursyidul Am Pas Nik Abdul Aziz Nik Mat) yang saya hormati pun manusia juga, dia pun buat silap dan bukannya manusia maksum. Kosmo - 26 Mei 2009.


Nampaknya Zambry Kadir tidak baca betul-betul bahawa keputusan mahkamah yang pertama 11 Mei yang lalu menyebut bahawa pemecatan Dato' Seri Nizar sebagai Menteri Besar Perak adalah tidak sah kerana tidak melalui undi tidak percaya. Sekaligus mengisytiharkan Datuk Seri Nizar sebagai MB yang sah yang telah dipilih oleh rakyat pada Pilihanya Umum ke-12 yang lalu. Walau bagaimanapun mahkamah jugalah yang menaikkan kembali Zamry Kadir sebagai Menteri Besar Perak dalam erti kata yang lain mengembalikan kedudukan Zambry sebagai MB Kerajaan Haram BN Perak.

Kita telah lihat bagaimana usaha Nizar supaya Dun Perak dibubarkan agar kuasa memilih Menteri Besar diserahkan kembali kepada rakyat. Namun oleh kerana permintaan beliau itu ditolak maka ianya tidak ada jalan lain melainkan mahkamah. Tambahan lagi Pilihanraya Kecil Bukit Gantang adalah bukti bahawa Nizar adalah Menteri Besar rakyat.

posted by Lidah Penghunus @ 1:08 PM   5 comments

5 Comments:

At 2:02 PM, Blogger Prof. Era Pasca said...

nizar die mng atau kalah lam makamah tak jadi soal... soal nye die bersama rakyat menuntut dun dibubarkan..

 
At 10:28 AM, Anonymous http://anakjatipas.blogspot.com/ said...

salam perjuangan,

benar seperti dikata tetapi jangan lupa dan meninggi diri sehingga lupa asal usul kita....sila lihat pandangan sisi lain terhadap ulama dalam PAS di:

http://anakjatipas.blogspot.com/

 
At 1:09 PM, Blogger Muhammad said...

Majlis Ceramah di Masjid Al-Hidayah bersama Sheikh Muhamad Fuad Kamaluddin(Ahli Majlis Fatwa N.Sembilan),

Tarikh : 28 MEI 2009 (KHAMIS-MALAM INI)
Masa : Lepas Solat Maghrib &
Masjid Al Hidayah Taman Melawati
Muslimat semua dijemput hadir,


http://pondokhabib.wordpress.com

 
At 1:36 AM, Blogger Epy_Three said...

perbalahan di perak buka mata sy.. sebangsat mane umno.. ttp akan fikirkan nasib melayu.. di perak dibelakang nizar adalah cina.. nizar naik.. cina akan berkuasa.. ini y sultan x nak.. dan perjuangan di perak adalah melayu vs cina sebenarnya.. bukan bn vs pkr@pas

 
At 6:53 PM, Blogger myislam said...

Assalamu'alaikum

Al-Qur'an Online + Murottal + Tafsir + Asbabun Nuzul
http://alquranonline.co.cc/

Risalah Islam
http://sibin2007.multiply.com/

Koleksi ebook, Aplikasi Handphone
http://assalambook.as.funpic.org/

Koleksi Streaming Radio Dakwah
http://assalambook.as.funpic.org/Streaming_Radio_TV_Islam.m3u

Semoga bermanfaat
Wasalam

 

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter