Sunday, August 20, 2006

Yahudi terus dengan tradisi melanggar perjanjian, PBB terus dengan tradisinya bersikap bacul.

Assalamualaikum.

Apabila diumumkan gencatan senjata pada awal minggu lepas, saya sebenarnya tidak berapa yakin dengan gencatan senjata tajaan PBB ini. Ini ditambah lagi apabila melihatkan sikap berdolak-dalik tentera Yahudi yang dilaporkan di akhbar. Lagipun bagi diri saya rasa macam tidak puas hati sebab tentera Yahudi sudah membunuh beribu-ribu rakyat Lubnan, memusnahkan pelbagai infrustruktur negara berkenaan, tetapi ianya berakhir dengan gencatan senjata oleh PBB tanpa diambil sebarang tindakan pun keatas negara haram Israel itu dan sekutunya yang terang-terang melakukan jenayah lebih-lebih lagi membunuh petugas agensi antarabangsa.

Dan semalam seperti yang dijangkakan rejim Zionis terus mengekalkan warisan tradisi nenek moyangnya iaitu sikap memungkiri janji apabila kembali mengganas di Seletan Lubnan setelah hanya lima hari mematuhi gencatan senjata. Namun apa yang amat menyedihkan, PBB melalui setiausaha agungnya, Koffi Annan terus mengekalkan tradisi PBB yang lemah apabila hanya mengeluarkan kenyataan bahawa tindakan tentera Yahudi ini melanggar gencatan senjata PBB. Itu sahaja! Sepatutnya tidak perlu sebut hal berkenaan pun masyarakat dunia sudah maklum bahawa tindakan Zionis itu jelas melanggar gencatan senjata. Yang kita mahu dengar daripada mulut Annan ialah PBB akan mengambil tindakan keras kepada Israel kerana melanggar ketetapan PBB.

Tapi apalah yang boleh diharapkan oleh PBB yang dikawal oleh kuasa-kuasa kuffar Amerika dan Britain ini. Dan apa yang lagi menyedihkan, OIC yang dipengerusi oleh negara umat islam sendiri juga masih lagi lemah dalam berhadapan dengan kebiadaban Zionis ini.

posted by Lidah Penghunus @ 3:29 PM   3 comments

3 Comments:

At 9:02 PM, Blogger hakim dirani said...

Assalamualaikum,

Di samping kita harapkan kebangkitan dari org lain, kita perkukuhkan keperibadian kita.

Salam ukhuwwah dan ziarah.

 
At 12:57 AM, Blogger Kang Parmind said...

Assalamualaikum,

Doa untuk palestina dan libanon.

Dari Indonesia

 
At 12:22 AM, Blogger Lidah Penghunus said...

waalaikumsalam. terima kasih atas ingatan itu. insyaAllah baitul maqdis tetap di hati kita.

 

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter