Sunday, September 17, 2006

Apabila fatwa ulama' tidak diendahkan.

Assalamualaikum.

Akhbar hari ini memaparkan tajuk fatwa haram guna Botox tidak diendahkan yang menyentuh tentang sikap masyarakat yang masih lagi mahu menggunakan bahan yang sudah diharamkan oleh Jawatankuasa Majlis Fatwa Kebangsaan atas alasan untuk kesihatan serta kecantikan.

Sebenarnya apa yang hendak dihairan kerana sebelum ini juga telah banyak fatwa-fatwa serta larangan yang dikeluarkan oleh ulama' dan ulama'-ulama' ini bukannya ulama' daripada parti pembangkang, ulama' yang dilantik sendiri untuk berkhidmat dalam kerajaan. Tetapi bukan sahaja fatwa mereka tidak diendahkan, malahan dipertikaikan pula dan yang mempertikaikan itu adalah daripada menteri sendiri.

Jadi jika menteri sendiri berani untuk mencabar dan mempertikaikan fatwa daripada ulama' apatah lagi golongan rakyat lebih-lebih golongan artis. Sama juga seperti kenyataan-kenyataan yang di keluarkan oleh pihak pemerintah, golongan-golongan rakyat biasa ini juga menolak fatwa ulama' ini dengan menggunakan akal mereka sendiri semata-mata tanpa berpandukan hadis 'Ulama' itu pewaris nabi'

posted by Lidah Penghunus @ 5:00 PM   1 comments

1 Comments:

At 6:03 PM, Blogger dhuat79 said...

siddiqun, aqliyun, golongan manakah kita?

 

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter