Saturday, September 23, 2006

Putera Umno teruskan tradisi membelakangkan ulama' dan mufti.

Assalamualaikum.

Dalam akhbar hari ini juga Putera Umno menyatakan bahawa pergerakan itu akan meneruskan rancangan untuk mengadakan perhimpunan melibatkan 50,000 mat rempit di Bukit Jalil pada November ini walaupun mendapat kritikan dari beberapa pihak. Sebelum ini pihak polis telah mengeluarkan kenyataan menolak rancangan Putera Umno itu berdasarkan rekod penganjuran perhimpunan mat rempit di Telok Batik yang telah mengundang pelbagai masalah dan baru-baru ini Mufti Perak sendiri telah menasihatkan agar perhimpunan mat rempit ini tidak diadakan bagi mengelakkan penyuburan gejala-gejala yang tidak sihat di kalangan remaja.

Nampaknya Putera-putera yang dilahirkan oleh Umno ini samalah juga seperti 'ayahanda' mereka. Bak kata pepatah "bapa borek, anak rintik." Selama ini sudah menjadi tradisi dalam Umno itu sendiri apabila pandangan serta teguran mufti dan ulama' itu bukan sahaja tidak diendahkan, malahan dipersoalkan pula. Maka tidak hairanlah jika putera-putera mereka juga akan mengikut 'ayahanda' mereka.

"Pergerakan Putera Umno hanya akan mengadakan perhimpunan 50,000 remaja di Karnival Putera Motor di Bukit Jalil pada November ini selepas mendapat kelulusan Ketua Pemuda, Datuk Seri Hishammuddin Hussein" Berita Harian - 23 September 2003.

Perenggan akhbar di atas ini sudah jelas menunjukkan bahawa mereka lebih mematuhi 'restu' daripada 'kakanda' serta 'ayahanda' mereka lebih daripada nasihat mufti serta pihak polis. Jika beginilah sikap mereka maka tidak hairanlah jika masalah penyakit sosial pada hari ini semakin parah. Ini adakah akibat daripada mereka yang membelakangkan ulama' serta mufti.

posted by Lidah Penghunus @ 2:51 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter