Tuesday, September 19, 2006

Tiada pun terdetik di hati umat islam negara ini untuk serang penganut Kristian.

Assalamualaikum.

Berhubung dengan kenyataan biadab yang dikeluarkan oleh Pope Benedict minggu lalu, tidak semena-mena akhbar hari ini naib ketua pemuda Umno, Khairy Jamaludin meminta agar rakyat Malaysia beragama islam tidak bertindak balas terhadap penganut Kristian di negara ini. Seolah-olahnya sebelum ini umat islam di negara ini pernah bertindak ganas terhadap orang bukan islam di negara ini atas sebab penghinaan terhadap islam.

Adalah satu yang menghairankan kerana apa yang saya pasti sebelum ini belum ada lagi pemimpin negara atau mana-mana pihak yang mengeluarkan kenyataan yang sebegini dan belum ada lagi rekod bahawa umat islam negara kita melakukan kekasaran terhadap warga bukan muslim di negara ini atas sebab dendam dan sebagainya. Contoh yang boleh kita lihat semasa nabi junjungan kita dihina oleh akhbar kerajaan Denmark beberapa bulan yang lalu, tindakan yang paling ganas yang dilakukan oleh umat islam pun hanyalah demonstrasi membantah tindakan tersebut di Kedutaan Denmark.

Tidak perlu pergi jauh, sudah cukup kita melihat tentang gerakan kristianisasi yang makin rancak berjalan di negara kita ini dan semakin berani mencabar undang-undang Syariah. Perkara sebegitu pun sudah cukup untuk membakar api kemarahan umat islam di negara ini. Tetapi kita umat islam di negara ini masih ada lagi kewarasan yang dipandu oleh ajaran islam. Satu lagi Khairy mengeluarkan kenyataan ini kepada rakyat Malaysia yang banyaknya masih hanyut dengan isu-isu terkini dunia hiburan yang menyebabkan mereka tidak ambil peduli langsung tentang penghinaan yang dibuat ke atas agama mereka.

Jadi adalah lebih tepat ketika ini jika Khairy meminta parti-parti komponen BN agar mengawal tingkah laku mereka, takut nanti perdana menteri akan hilang kawalan.

posted by Lidah Penghunus @ 11:59 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter