Saturday, September 23, 2006

Ramadhan yang dinanti-nantikan.

Assalamualaikum.

Alhamdulillah, syukur kita kepada Allah kerana telah memberikan kesempatan kepada kita untuk melalui Ramadhan 1427H satu bulan yang menjanjikan pelbagai kelebihan kepada kita umat Muhammad SAW. Jika dibincangkan dalam skop gerakan islam serta perjuangan islam, maka bulan Ramadhan inilah bulan yang telah mengukir sejarah kemenangan umat islam.

Antara yang boleh disebutkan ialah kemenangan tentera islam dalam perperangan Badar yang berlaku pada bulan Ramadhan 2 Hijrah, kejayaan umat islam menjejaki bumi Andalusia pada Ramadhan 91 Hijrah, kejayaan Salahuddin al Ayubi menewaskan tentera salib pada Ramadhan 584 Hijrah. Dalam usrah baru-baru ini yang menyebut tentang kelebihan Ramadhan ada disebut tentang kemenangan gerakan mahasiswa islam pada pilihanraya kampus yang diadakan pada bulan Ramadhan dan juga disebutkan kejayaan pakatan pembangkang yang berjaya menumbangkan Barisan Nasional pada pilihanraya Kecil Lunas yang juga berlaku pada bulan Ramadhan.

Apapun kisahnya yang penting ianya membuktikan kepada kita lebih-lebih yang bekerja untuk islam bahawa bulan ramadhan ini bukanlah bulan untuk kita pasif dalam gerak kerja kita. Pada bulan yang penuh keberkatan inilah masanya untuk kita meningkatkan gerak kerja kita dalam jemaah islam. Insya-Allah pada bulan Ramadhan ini jugalah akan meningkatnya operasi-operasi syahid di bumi syuhada, Palestin, Iraq, Afghanistan yang dimana sahaja bumi islam yang dikotori oleh pakatan-pakatan kuffar.

Pada bulan Ramadhan ini juga diharapkan saya akan terus produktif dalam penulisan saya di blog ini. Semoga tidak berulang seperti Ramadhan tahun lalu yang mana selama sebulan puasa lamanya saya tidak menulis, terus pasif. Akhir sekali semoga Ramadhan 1427 ini adalah Ramadhan yang terbaik untuk kita.


-::{ SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL MUBARAK }::-

posted by Lidah Penghunus @ 3:09 PM   1 comments

1 Comments:

At 3:19 PM, Anonymous Anonymous said...

Selamat menyambut Ramadha al-Mubarak, semoga bulan yang mulia ini membawa keberkatan dan keinsafan buat kita bersama.

wassalam

 

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter