Wednesday, October 04, 2006

Operasi syahid mula rancak di bulan Ramadhan.

Assalamualaikum.

Melihatkan akhbar hari ini yang melaporkan tentang siri-siri serangan diikuti kematian anggota tentera Amerika di Iraq memperlihatkan kepada kita bahawa pada bulan Ramadhan yang mulia ini tentera-tentera Allah akan sentiasa berusaha untuk mengulangi sejarah kemenangan perang Badar dan beberapa kejayaan umat islam terdahulu.

Sekurang-kurangnya enam lagi tentera Amerika Syarikat maut dalam beberapa kejadian serangan di Baghdad dan barat Iraq dalam tempoh 48 jam lalu.
Tentera Amerika dalam satu kenyataan berkata, seorang askarnya mati di barat daya Baghdad selepas konvoinya diserang.Dua yang lain pula ditembak mati dalam serangan berasingan di utara ibu negara Iraq, kelmarin.
“Seorang lagi anggota mati akibat kecederaan yang dialaminya dalam satu letupan bom ke barat Baghdad,” kata tentera penceroboh itu.Dua askar Marin Pasukan Rejimen 7 Amerika yang beroperasi di barat berhampiran wilayah Al-Anbar, juga mati akibat cedera sewaktu bertempur dengan kumpulan penentang.
Ini menjadikan korban terbaru tentera penceroboh itu di Iraq kepada 2,718 orang sejak pencerobohan mereka pada 2003, berdasarkan kiraan agensi berita Agence France-Presse dan maklumat Pentagon. Berita Harian - 4 Oktober 2006.

Bagi kita umat islam di negara ini pula, bulan Ramadhan yang mana makbulnya doa kita yang berpuasa ini maka pada masa inilah kita harus memperbanyakkan doa untuk saudara-saudara kita di sana. Kita ambil kesempatan dalam bulan Ramadhan yang berkat ini untuk menghulurkan doa Qunut Nazilah untuk saudara-saudara kita yang sedang dilanda pergolakan di negara mereka. Semoga kejayaan perang Badar akan terus berulang.

Allahu akbar! Allahu akbar! Allahu akbar

posted by Lidah Penghunus @ 11:59 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter