Sunday, February 25, 2007

Baru nak minta negara umat Islam putuskan hubungan dengan Israel?

Assalamualaikum.


Malaysia sebagai Pengerusi Pertubuhan Persidangan Islam (OIC) mahu negara Islam yang mempunyai hubungan diplomatik dengan Israel memutuskan hubungan dan memanggil balik duta mereka segera.
Kita membuat cadangan itu kerana ingin menunjukkan kepada Israel bahawa kita serius dan bukan hanya bercakap kosong,” katanya selepas menyampaikan bantuan mangsa banjir sumbangan Bank Rakyat, di sini, semalam. Berita Minggu - 25 Febuari 2007.

Rasanya telah sekian lama diharamkan bagi negara umat Islam mengadakan sebarang bentuk hubungan dengan negara haram Israel. Tidak setakat itu disenaraikan pula produk-produk yang berkaitan dengan rejim Zionis yang mesti dipulaukan oleh umat Islam. Malahan kita masih ingat lagi pada tahun 1997 bagaimana berlangsungnya demonstrasi membantah kedatangan pasukan kriket Israel yang datang ke negara ini walaupun hanya untuk bersukan. Menunjukkan begitu bersungguh-sungguhnya usaha untuk mengajar bangsa yang zalim ini dari dahulu hingga kini.

Namun begitu OIC yang diketuai oleh negara kita baru sekarang menyebut tentang memutuskan hubungan dengan Israel kepada beberapa negara anggotanya yang sekian lama bergelumang dengan negara haram itu. Dalam pada Kuala Lumpur menyeru kepada negara yang berkenaan untuk memutuskan hubungan dengan Israel, di negara kita sendiri produk-produk serta syarikat yang mempunyai hubungan dengan Israel masih lagi bebas mengaut untung. Agenda Zionis untuk menghancurkan umat Islam seperti hiburan melampau, gaya hidup bebas yang dipaparkan media terus berjalan.

Sepatutnya sebagai sebuah kerajaan yang mempunyai kuasa, mereka boleh sahaja terus menghentikan kemasukan produk-produk yahudi beserta agenda jahat yang mereka sedang jalankan.

posted by Lidah Penghunus @ 3:33 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter