Sunday, February 11, 2007

Nilai dagangan Malaysia mencecah 1 trilion.

Assalamualaikum.

Apabila diumumkan tentang jumlah dagangan Malaysia yang mencecah paras 1 trilion maka akhbar-akhbar perdana memaparkan perkembangan ini sebagai petunjuk positif dalam prestasi ekonomi negara dan juga petanda prestasi kepimpinan perdana menteri yang cemerlang.

Dengar sahaja angka 1 trilion ianya adalah satu angka yang besar dan menggambarkan kepada kita betapa makmur dan mewahnya ekonomi negara kita termasuklah rakyatnya. Namun kita hairan, jika nilai dagangan Malaysia pada tahun lepas mencecah 1 trilion mengapa sejak tahun lepas hingga kini rakyat kita tidak henti-henti dihimpit dengan pelbagai kenaikan seperti harga minyak, tarif elektrik, tarif air serta kadar Tol dan pelbagai barangan keperluan? Mengapa masih ada lagi kes rakyat yang hidup daif di kawasan luar bandar mahu pun bandar?

Dan kita lihat yang mengecapi kemewahan ini hanyalah menteri-menteri bersama suku-sakat serta kroni-kroni mereka sahaja. Jadi tiada nilai sebenarnya angka 3 trilion itu untuk rakyat jika mereka masih lagi ditindas oleh pemerintah serta golongan kapitalis.

posted by Lidah Penghunus @ 5:23 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter