Sunday, March 04, 2007

Ahli politik, BPR dan SPR.

Assalamualaikum.

Semalam kita dikejutkan dengan pendedahan tentang seorang pemimpin kanan ahli politik yang menerima sogokan sebanyak RM 5 juta bagi membebaskan beberapa penjenayah yang terlibat dengan kegiatan pelacuran, gengsterisme, Ah Long dan peras ugut. Dalam akhbar hari ini BPR menyatakan bahawa ahli politik yang berkenaan telah pun dikenal pasti dan siasatan terperinci sedang dijalankan.

Sebut tentang BPR sebelum ini kita telah didedahkan dengan dakwaan salahlaku dan penyalahgunaan kuasa terhadap ketua pengarah BPR sendiri. Dalam akhbar yang sama hari ini Ketua Jawatankuasa Pilihan Khas Dewan Rakyat Mengenai Integriti menyatakan bahawa Bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Mohd. Bakri Omar boleh dipanggil bagi memberi penjelasan berhubung dakwaan salah laku Ketua Pengarah Badan Pencegah Rasuah (BPR), Datuk Seri Zulkipli Mat Noor ekoran aduan bekas Pengarah BPR Sabah, Mohamad Ramli Manan mendakwa aduan yang dibuat kepada Mohd Bakri pada Julai tahun lalu tidak diambil tindakan sama ada oleh BPR atau polis.

Bolehlah dikatakan di sini bahawa ahli politik yang bermasalah sedang disiasat oleh BPR yang juga sekarang sedang bermasalah. Nampaknya beginilah nasib kita rakyat Malaysia sekarang yang ditadbir oleh institusi yang penuh bermasalah yang diketuai oleh perdana menteri sendiri yang kita sudah maklum cukup lemah dan bermasalah. Lebih malang lagi apabila kita mahu membuat perubahan dalam pilihanraya umum, SPR yang menguruskan pilihanraya juga bermasalah. Jadi apalagi yang boleh kita katakan.

posted by Lidah Penghunus @ 4:13 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter