Monday, March 05, 2007

YB ikut telunjuk isteri akan diketepikan, yang ikut telunjuk menantu juga harus disingkirkan.

Assalamualaikum.

Dalam akhbar hari ini menteri besar Perlis, Datuk Seri Shahidan Kassim menyatakan bahawa mana-mana wakil rakyat yang didapati dipengaruhi oleh isteri dalam membuat keputusan yang berkatan dengan pentadbiran tidak akan dipilih semula untuk bertanding dalam pilihanraya akan datang.

Pucuk kepemimpinan Umno negeri menetapkan kriteria baru pemilihan calon lelaki sebagai wakil rakyat mestilah mereka yang konsisten dalam menentukan hal berkaitan rakyat tanpa campur tangan isteri.
Pengerusinya, Datuk Seri Shahidan Kassim, berkata kriteria baru ini dianggap munasabah selepas pihaknya menerima banyak rungutan rakyat berhubung kerenah beberapa wakil rakyat seumpama itu.
“Kita tidak mahu wakil rakyat hanya sebagai kapten manakala isterinya menjadi jeneral dalam menyelesaikan hal berkaitan rakyat. Mereka akan digugurkan nanti,” Berita Harian - 5 Mac 2007.

Bukan itu sahaja, kita juga mahu wakil rakyat mahupun perdana menteri yang membuat keputusan berkaitan dengan pentadbiran negara yang dipengaruhi oleh anak menantu juga disingkirkan daripada menjadi calon pilihanraya kerana pemimpin sebeginilah yang selama ini telah mendatangkan masalah kepada negara.

posted by Lidah Penghunus @ 4:21 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter