Thursday, December 20, 2007

Hunusan di Idul Adha

Assalamualaikum.

WPI: Indonesia bekal 100,000 pekerja ke Johor.
JOHOR BAHARU 19 Dis. – Indonesia akan membekalkan 100,000 tenaga kerjanya secara berperingkat ke Johor bagi memenuhi keperluan pembangunan Wilayah Pembangunan Iskandar (WPI) sehingga tahun 2020, kata konsul besarnya di Johor, Renvyannis Gazali, hari ini.
Menurutnya persetujuan tentang penghantaran pekerja republik itu ke Johor itu dibuat berikutan permintaan Menteri Besar Datuk Abdul Ghani Othman untuk menjamin pembangunan di wilayah pembangunan khas itu berjalan lancar.
“Pekerja-pekerja Indonesia yang akan dihantar itu terdiri daripada pekerja mahir dan separa mahir, yang telah dilatih secara profesional dalam sektor pembinaan dan hospitaliti, bertujuan memenuhi keperluan tenaga kerja di WPI,” Utusan Malaysia - 20 Disember 2007.


HAIRAN. Ketika sedang hangat diperkatakan tentang kebanjiran pekerja asing di negara ini dan ketika diwar-warkan tentang WPI yang akan memberikan peluang pekerjaan kepada rakyat di negeri Johor, tiba-tiba dalam akhbar hari ini Indonesia akan menghantar 100,000 tenaga kerja daripada negara itu ke Johor dalam usaha membangunkan WPI dan penghantaran ini adalah atas permintaan Menteri Besar Johor sendiri.

posted by Lidah Penghunus @ 5:43 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter